Diferències
Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.
Següent revisió | Revisió prèvia |
qui_som [d/m/Y H:i] – creat perecomellas | qui_som [d/m/Y H:i] (actual) – edició externa 127.0.0.1 |
---|
JUNYENT, Maria Carme (1999). La diversitat lingüística: didàctica i recorregut de les llengües del món. Barcelona: Octaedro. | ====== Presentació ====== |
BARRIERAS, Mònica [et al.] (2000). Quadern ESO de la diversitat lingüística. Barcelona: Octaedro. | |
JUNYENT, Maria Carme (2002). La gimcana de les llengües. Barcelona: Octaedro. | |
JUNYENT, Maria Carme; Unamuno, Virginia (ed.) (2002). El català: mirades al futur. Barcelona: EUB-Octaedro. | El Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades es va crear l’any 1992 amb l’objectiu de promoure la recerca en llengües amenaçades i donar a conèixer la diversitat lingüística i el seu valor. D’aleshores ençà, el GELA ha organitzat nombroses activitats en tres àmbits fonamentals: la recerca, l’educació, i la dinamització cultural. També ha publicat llibres i materials didàctics, ha organitzat exposicions, ha creat jocs i activitats, i ha col·laborat amb altres organismes i entitats en activitats relacionades amb els seus objectius. |
GELA (2003). La carpeta de la diversitat lingüística: educació primària, 1r cicle. Barcelona: Octaedro. | |
GELA (2003). La carpeta de la diversitat lingüística: educació primària, 2n cicle. Barcelona: Octaedro. | En l’àmbit de la recerca, a més de promoure la realització de tesis sobre llengües amenaçades, organitza periòdicament activitats diverses en què participen **[[lingüistes d'arreu del món]]**. També ha organitzat seminaris i jornades a les universitats de Barcelona, Nàpols i Hamburg, i el VII Congrés de Lingüística General que va tenir lloc a la Universitat de Barcelona. Des de fa uns anys inventaria les llengües parlades a Catalunya. |
GELA (2003). La carpeta de la diversitat lingüística: educació primària, 3r cicle. Barcelona: Octaedro. | |
JUNYENT, Maria Carme [et al.] (2005). Les llengües a Catalunya. Barcelona: Octaedro. | En l’àmbit de l’educació, el GELA ha participat en cursos, sessions i jornades de formació de professionals de l’ensenyament. També ha realitzat xerrades, activitats, etc., adreçades a alumnes de primària, ESO i batxillerat. Ha creat la //Carpeta de la Diversitat Lingüística//, que ha estat parcialment traduïda al castellà, al francès i a l’anglès, i ha elaborat materials que facilitin la introducció al coneixement de la diversitat lingüística en les diferents matèries d’ESO i batxillerat per encàrrec de la Fundació Jaume Bofill i el Departament d’Educació. |
COMELLAS, Pere (2006). Contra l’imperialisme lingüístic: a favor de la linguodiversitat. Barcelona: La Campana. | |
| En l’àmbit de la dinamització cultural, ha col·laborat amb el CIEMEN en l’organització de l’exposició //Les llengües, un gran tresor//, i ha creat les exposicions //Les llengües a Catalunya//, //Koexistenzstrategien im Mehrsprachigen Katalonien//, així com el [[http://www.ciemen.cat/dungun/index.html|Dungun]], punt d’informació per a IES. És autor de l’activitat “La Gimcana de les Llengües” que s’ha realitzat, a més de centres escolars, empreses i centres cívics, en nombroses ciutats i pobles de Catalunya i a la comarca de la Safor. |
| |