Diferències

Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.

Enllaç a la visualització de la comparació

Ambdós costats versió prèviaRevisió prèvia
Següent revisió
Revisió prèvia
qui_som [d/m/Y H:i] perecomellasqui_som [d/m/Y H:i] (actual) – edició externa 127.0.0.1
Línia 1: Línia 1:
-====== **Grup d'Estudi de Llengües Amenaçades** ====== 
- 
- 
 ====== Presentació ====== ====== Presentació ======
  
  
-El Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades va ser creat l’any 1992 amb l’objectiu de promoure la recerca en llengües amenaçades i donar a conèixer la diversitat lingüística i el seu valor. D’aleshores ençà el GELA ha organitzat nombroses activitats en tres àmbits fonamentals: la recerca, l’educació, i la dinamització cultural. També ha publicat llibres i materials didàctics, ha organitzat exposicions, ha creat jocs i activitats, i ha col.laborat amb altres organismes i entitats en activitats relacionades amb els seus objectius.+El Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades es va crear l’any 1992 amb l’objectiu de promoure la recerca en llengües amenaçades i donar a conèixer la diversitat lingüística i el seu valor. D’aleshores ençàel GELA ha organitzat nombroses activitats en tres àmbits fonamentals: la recerca, l’educació, i la dinamització cultural. També ha publicat llibres i materials didàctics, ha organitzat exposicions, ha creat jocs i activitats, i ha col·laborat amb altres organismes i entitats en activitats relacionades amb els seus objectius.
  
-En l’àmbit de la recerca, a més de promoure la realització de tesis sobre llengües amenaçades, organitza anualment el Curs de Tipologia, en el que han participat lingüistes prestigiosos darreu del món. També ha organitzat seminaris i jornades a les universitats de Barcelona, Nàpols i Hamburg, i el VII Congrès de Lingüística General que va tenir lloc a la Universitat de Barcelona. Des de fa uns anys inventaria les llengües parlades a Catalunya.+En l’àmbit de la recerca, a més de promoure la realització de tesis sobre llengües amenaçades, organitza periòdicament activitats diverses en què participen **[[lingüistes d'arreu del món]]**. També ha organitzat seminaris i jornades a les universitats de Barcelona, Nàpols i Hamburg, i el VII Congrés de Lingüística General que va tenir lloc a la Universitat de Barcelona. Des de fa uns anys inventaria les llengües parlades a Catalunya.
  
-En l’àmbit de l’educació, el GELA ha participat en cursos, sessions i jornades de formació, etc. de professionals de l’ensenyament. També ha realitzat xerrades, activitats, etc. adreçades a alumnes de primària, ESO i batxillerat. Ha creat la Carpeta de la Diversitat Lingüística, que ha estat parcialment traduïda al castellà, al francès i l’anglès, i ha elaborat materials que facilitin la introducció al coneixement de la diversitat lingüística en les diferents matèries d’ESO i batxillerat per encàrrec de la Fundació Jaume Bofill i el Departament d’Educació.+En l’àmbit de l’educació, el GELA ha participat en cursos, sessions i jornades de formació de professionals de l’ensenyament. També ha realitzat xerrades, activitats, etc.adreçades a alumnes de primària, ESO i batxillerat. Ha creat la //Carpeta de la Diversitat Lingüística//, que ha estat parcialment traduïda al castellà, al francès i l’anglès, i ha elaborat materials que facilitin la introducció al coneixement de la diversitat lingüística en les diferents matèries d’ESO i batxillerat per encàrrec de la Fundació Jaume Bofill i el Departament d’Educació.
  
-En l’àmbit de la dinamització cultural, ha col.laborat amb el CIEMEN en l’organització de l’exposició //Les llengües, un gran tresor//, i ha creat les exposicions //Les llengües a Catalunya//, //Koexistenzstrategien im Mehrsprachigen Katalonien// //Dungun//, punt d’informació per a IES. És autor de l’activitat “La Gimcana de les Llengües” que s’ha realitzat, a més de centres escolars, empreses i centres cívics, en nombroses ciutats i pobles de Catalunya i a la comarca de la Safor.+En l’àmbit de la dinamització cultural, ha col·laborat amb el CIEMEN en l’organització de l’exposició //Les llengües, un gran tresor//, i ha creat les exposicions //Les llengües a Catalunya//, //Koexistenzstrategien im Mehrsprachigen Katalonien//, així com el [[http://www.ciemen.cat/dungun/index.html|Dungun]], punt d’informació per a IES. És autor de l’activitat “La Gimcana de les Llengües” que s’ha realitzat, a més de centres escolars, empreses i centres cívics, en nombroses ciutats i pobles de Catalunya i a la comarca de la Safor.
  
qui_som.1202231544.txt.gz · Darrera modificació: d/m/Y H:i (edició externa)
CC Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 International
Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0