Diferències

Ací es mostren les diferències entre la revisió seleccionada i la versió actual de la pàgina.

Enllaç a la visualització de la comparació

Ambdós costats versió prèviaRevisió prèvia
Següent revisió
Revisió prèvia
post2 [d/m/Y H:i] perecomellaspost2 [d/m/Y H:i] (actual) – edició externa 127.0.0.1
Línia 1: Línia 1:
 ==== Recomanacions de la UPF ==== ==== Recomanacions de la UPF ====
-|Us envio aquest document, que s'acaba d'aprovar a la UPF, i que lliga molt amb tot plegat. Gràcies per organitzar una jornada tan oportuna.+Us envio aquest document, que s'acaba d'aprovar a la UPF, i que lliga molt amb tot plegat. Gràcies per organitzar una jornada tan oportuna.
  
  
Línia 84: Línia 84:
  
 Més enllà d’aquesta duplicació limitada del gènere en aquests tipus concrets de documents, cal ser molt prudent i limitar al màxim altres possibles o preteses solucions per evitar les marques de gènere, ja que sovint resulten artificioses, forçades o antinaturals, contràries a l’esperit de la llengua. Dos exemples en aquest sentit són, d’una banda, la utilització abusiva de la forma persona o persones (“persones adultes” en comptes d’adults, “persona responsable” en comptes de responsable...) i, d’altra banda, el recurs indiscriminat a designacions o noms col•lectius (“la ciutadania” en comptes d’els ciutadans, “el funcionariat” en comptes d’els funcionaris, “l’estudiantat” —forma totalment incorrecta— en comptes d’els estudiants...), ja que tradicionalment en català el sufix –at no serveix per designar un col•lectiu, sinó un càrrec, una dignitat o una situació determinats. Vegeu, en aquest sentit, l’apartat 2.3.2. Límits a la neutralització de les formes masculina i femenina del Llibre d’estil de la UPF). Més enllà d’aquesta duplicació limitada del gènere en aquests tipus concrets de documents, cal ser molt prudent i limitar al màxim altres possibles o preteses solucions per evitar les marques de gènere, ja que sovint resulten artificioses, forçades o antinaturals, contràries a l’esperit de la llengua. Dos exemples en aquest sentit són, d’una banda, la utilització abusiva de la forma persona o persones (“persones adultes” en comptes d’adults, “persona responsable” en comptes de responsable...) i, d’altra banda, el recurs indiscriminat a designacions o noms col•lectius (“la ciutadania” en comptes d’els ciutadans, “el funcionariat” en comptes d’els funcionaris, “l’estudiantat” —forma totalment incorrecta— en comptes d’els estudiants...), ja que tradicionalment en català el sufix –at no serveix per designar un col•lectiu, sinó un càrrec, una dignitat o una situació determinats. Vegeu, en aquest sentit, l’apartat 2.3.2. Límits a la neutralització de les formes masculina i femenina del Llibre d’estil de la UPF).
- 
- 
- 
-      
  
  
Línia 109: Línia 105:
  
  
-Centre d’Atenció a l’Usuari (i no pas Centre d’Atenció a la Persona Usuària, ni Centre d’Atenció a l’Usuari i la Usuària)+Centre d’Atenció a l’Usuari [i no pas Centre d’Atenció a la Persona Usuària, ni Centre d’Atenció a l’Usuari i la Usuària]
  
  
  
-És per aquesta raó que es parla d’un canvi de paradigma: en comptes d’una metodologia docent en què l’element clau és l’activitat del professor (i no pas del/de la professor/a, ni tampoc, necessàriament: del professor o professoraes proposa ara +És per aquesta raó que es parla d’un canvi de paradigma: en comptes d’una metodologia docent en què l’element clau és l’activitat del professor [i no pas del/de la professor/a, ni tampoc, necessàriament: del professor o professoraes proposa ara 
  
  
  
-Benvolguts graduats (i no pas Benvolguts/udes graduats/ades, ni Benvolguts graduats/Benvolgudes graduades, ni Benvolguts graduats i graduades)+Benvolguts graduats [i no pas Benvolguts/udes graduats/ades, ni Benvolguts graduats/Benvolgudes graduades, ni Benvolguts graduats i graduades]
  
  
Línia 157: Línia 153:
  
  
- el vicepresident o vicepresidenta primer del Consell ha d’assistir...+el vicepresident o vicepresidenta primer del Consell ha d’assistir...
  
- el professor o professora investigador pren part en les reunions... +el professor o professora investigador pren part en les reunions...
  
 el secretari o secretària adjunt és nomenat... el secretari o secretària adjunt és nomenat...
  
- el vocal segon de la Comissió...+el vocal segon de la Comissió...
  
- el primer o primera suplent substitueix el titular en cas que... +el primer o primera suplent substitueix el titular en cas que... 
  
  
Línia 181: Línia 177:
 el rector [Josep Joan Moreso] va afirmar, en l’acte d’inauguració, que... el rector [Josep Joan Moreso] va afirmar, en l’acte d’inauguració, que...
  
- la síndica de Greuges [Paz Battaner] va cloure la sessió... +la síndica de Greuges [Paz Battaner] va cloure la sessió...
  
  
Línia 223: Línia 219:
 el professor o professora director del curs... [i no pas el professor director o directora..., ni tampoc el professor director o professor directora...] el professor o professora director del curs... [i no pas el professor director o directora..., ni tampoc el professor director o professor directora...]
  
- el síndic o síndica de Greuges és escollit... [i no pas és escollit o escollida...]+el síndic o síndica de Greuges és escollit... [i no pas és escollit o escollida...]
  
    
Línia 261: Línia 257:
    
  
- Nom del pare/mare: [i no pas Nom del/de la pare/mare]+Nom del pare/mare: [i no pas Nom del/de la pare/mare]
  
- Professor/a doctor/a tutor/a:+Professor/a doctor/a tutor/a:
  
- Secretari/ària en funcions:+Secretari/ària en funcions:
  
 El Sr./a. .................., professor/a titular del Departament [i no pas El/la Sr./Sra. .............] El Sr./a. .................., professor/a titular del Departament [i no pas El/la Sr./Sra. .............]
  
- Nom i cognoms del doctorand/a [i no pas Nom i cognoms del/de la doctorand/a]+Nom i cognoms del doctorand/a [i no pas Nom i cognoms del/de la doctorand/a]
  
- Autor/a del treball:+Autor/a del treball:
  
- Director/a de la tesi: +Director/a de la tesi:
- +
-  +
- +
-|+
  
  
Línia 316: Línia 308:
  
  echo "<h5> $txt[0]: </h5>";  echo "<h5> $txt[0]: </h5>";
 +
 +        $txt[1] = nl2br($txt[1]);
  
  echo "<div class=\"level5\">$txt[1]";  echo "<div class=\"level5\">$txt[1]";
post2.1266961025.txt.gz · Darrera modificació: d/m/Y H:i (edició externa)
CC Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 International
Driven by DokuWiki Recent changes RSS feed Valid CSS Valid XHTML 1.0